Yritystoiminnan alussa henkilökohtaisilla kontakteilla on valtava merkitys. Ota puhelin käteen
ja ala rohkeasti soitella yrityksille, jotka voisivat olla kiinnostuneita palveluistasi! Usein
puhelinsoitto on sähköpostiviestiä tehokkaampi markkinointikeino, sillä se jää paremmin mieleen
eikä huku informaatiotulvaan.
Muista valmistautua näihin puheluihin hyvin – mieti etukäteen, miten esittelet asiasi muutamassa
napakassa lauseessa, varaa työpöydälle kalenteri, kynä ja paperia sekä käy sen yrityksen sivuilla,
jolle olet palveluitasi tarjoamassa. Äläkä unohda koota samalla asiakasrekisteriä. Merkitse ylös
kontaktiesi yhteystiedot ja -henkilöt, saamasi vastaus ja esimerkiksi ajankohta, jolloin sinun
toivotaan palaavan uudelleen asiaan.
Asiakkuuksien hankintaa ja hallintaa ei kannata sen paremmin kuin muutakaan yrityksen toimintaa
jättää paperimuistiinpanojen ja tietokoneen uumeniin katoavien sekalaisten tiedostojen varaan.
Henkilöstövuokrausratkaisun asiakkuudenhallintaohjelmistolla
hoidat asiakkuuksia ja myyntiä kaikki yhdessä –periaatteella, osana muuta taloushallintoa. Tällöin
sinulla on yhdessä paikassa asiakasrekisteri ja -historia sekä mahdollisuus suunnitella asiakkuuksiin
liittyviä toimenpiteitä, seurata myyntiä ja kannattavuutta, tulostaa raportteja ja hyödyntää asiakastietoja
laskutuksessa.